„Patřil k projektantům, kteří prošli složitým vývojem české moderní architektury první poloviny 20. století a vyzkoušeli si postupně nejrůznější styly, od dekorativních až po puristické. Soupis Kozákových prací je impozantní a na pražské scéně prakticky nemá obdoby. Při takové produkci je samozřejmé, že vedle staveb špičkových se objevila i řada průměrných položek,“ píše o něm v Lidových novinách historik architektury Zdeněk Lukeš.
Bohumír Kozák studoval na pražské technice. Od secese a moderny přešel ke stylu art déco, v němž navrhl několik evangelických sborů, činžovních domů, rozhlasovou centrálu v Poděbradech. Postupně přešel ke konstruktivismu a funkcionalismu. Navrhl rozsáhlý areál Masarykových sociálních domovů v Praze-Krči, palác Avion (Luxor) na Václavském náměstí nebo bankovní budovu s pasáží Broadway v ulici Na Příkopě.
Mezi jeho nerealizované projekty ale patří také například návrhy na přemostění Nuselského údolí. V katastru Prahy 3 navrhl Kozák jednu z dominant - telefonní ústřednu ve Fibichově ulici ve stylu art déco a Husův sbor v nádvoří domu na náměstí Jiřího z Poděbrad.
Byl velkým znalcem staré Prahy, kterou s chutí kreslil. Díky této jeho zálibě vydal několik knížek kreseb.
Architekt Kozák byl dlouholetým členem i předsedou Klubu za starou Prahu.
zdroj www.praha3.cz