Cestující se v rámci kampaně zábavnou
formou dozví z plakátů, letáků a animovaných spotů promítaných na
velkoplošných obrazovkách ve stanicích metra základní hodnoty, které by měly
být vlastní každému řidiči MHD. Kampaň zároveň upozorní cestující na pravidla a
možnosti, které řidičům k naplňování jejich základních pracovních úkolů
pomáhají.
„Pražský
provoz každodenně přináší řadu problematických momentů, které musí naši řidiči
řešit. Jejich práce není jednoduchá a veřejnost si často neuvědomuje, jaké
množství pravidel musí dodržovat a mnohdy řidičům situaci neulehčují. Proto
jsme se rozhodli zábavnou formou některé z těchto hodnot a situací
veřejnosti připomenout. Věříme, že aktuální kampaň přispěje ke zvýšení kvality
a bezpečnosti pražské MHD," uvedl generální ředitel Dopravního podniku Martin
Dvořák.
Kampaň volně navazuje na podobný projekt „Slušné chování v dopravních
prostředcích", který Dopravní podnik
realizoval v roce 2009 a
s nadsázkou upozorňoval na nevhodné chování v dopravních prostředcích
MHD.
„Během
kampaně jsme vnímali pozitivní ohlasy veřejnosti. Proto jsme se i nyní snažili
kampaň připravit v podobném zábavném duchu, i když její obsah je poměrně
vážný a především důležitý pro plynulý a bezpečný provoz MHD," vysvětluje Dvořák.
Součástí kampaně budou plakáty
v tramvajích a autobusech, DL brožury ve vestibulech metra a animované
spoty promítané na Metrovision ve stanicích metra. Jsou věnované čtyřem
základním tématům - spolehlivosti, ochotě poradit, zodpovědnosti a dodržování
předpisů. Vtipnou formou popisují zejména skutečnost, že řidičům mohou
k naplňování jejich základních hodnot pomoci i cestující a
v některých případech je jejich pomoc absolutní nutností.
Dopravní podnik aktuální kampaň „Za lepší
cestování v MHD" realizoval po konzultacích se samotnými řidiči a ve
spolupráci s agenturou Bison & Rose, která připravila grafické návrhy
jednotlivých informačních materiálů.
Zdroj: DPP