Společnost, která vyhrála výběrové řízení v konkurenci dalších dvou uchazečů, bude mít opci na dodávku další stovky autobusů. Hodnota osmiletého kontraktu je podle Dvořáka zhruba 4,5 miliardy korun. Ředitel podniku nesouhlasí s výtkami kvůli tomu, že Praha nebude mít ani jeden plynový autobus. Soutěž podnik vypsal ve třech variantách, na naftové autobusy, na třetinu plynových a dvě třetiny naftových vozů a na 600 naftových a 20 hybridních vozidel.
Plynové autobusy by měly podle Dvořáka o něco vyšší provozní náklady a v některých druzích emisí jsou šetrnější naftové vozy, které splňují přísnou evropskou normu Euro 5. „Plynové autobusy emitují více tuhých částic než naftové," podotkl. Dopravní podnik podle ředitele vidí budoucnost v elektrických pohonech. „Nejprve v hybridních, následně v plně elektrických," zdůraznil.
Letos by se v ulicích mělo objevit 80 nových autobusů Sorcity, první v létě. Předpokládá se, že vítěz tendru, pokud podnik využije opci, dodá 465 standardních vozidel, 235 kloubových autobusů a dvě desítky kloubových vozů s hybridním pohonem. Podnik má nyní asi 1150 autobusů.