„Naším cílem není hned klientovi zařídit přiklepnutí stoprocentní hypotéky, která je nad jeho možnosti. Umíme kombinovat hypoteční úvěry s úvěry ze stavebního spoření, spotřebitelskými úvěry a dalšími produkty. Na rozdíl od běžných finančních poradců spolupracujeme se všemi bankami v republice a v tom je naše přednost. Přesně víme, jakou instituci v dané situaci oslovit a jak úvěr poskládat. Tato služba šetří čas a trápení mnoha klientům, ale i makléřům samotným,“ uvedla Zuzana Semonská, ředitelka M&M hypotečního centra.
Podle Semonské však stále řada klientů zůstává vůči zprostředkování hypoték realitními kancelářemi skeptická. Více důvěřují bankéřům nebo finančním poradcům, kteří ale nikdy skutečně nepracují se všemi produkty na trhu. „Klient si rezervuje nemovitost s tím, že na finanční otázku má někoho jiného,“ připustila Zuzana Semonská. „Pak mu úvěr v bance neposkytnou a vrátí se k nám, abychom mu ho pomohli nakombinovat. Někdy už je ale pozdě a záloha na dům v řádech deseti tisíc mu propadne, a to zcela zbytečně.“
Výhodou hypocentra je specializace pouze na hypoteční úvěry, úvěry ze stavebního spoření a související spotřebitelské úvěry. Ostatními bankovními službami se tito odborníci zabývají pouze okrajově. „Zaměstnanec za přepážkou v bance nemusí mít prioritně na starosti zpracování úvěrů. I když chce v dobré víře klientovi poradit, dokáže určit jeho hranici pouze výpočtem na kalkulačce, což je pouhý předpoklad. Netuší už, jestli a jak je klient zapsán v registru dlužníků,“ popsala Zuzana Semonská z M&M Reality hlavní důvod komplikací u některých klientů.
Když se zájemce obrátí na realitní kancelář také jako na svého zprostředkovatele hypotéky, může se spolehnout jak na odborné poskytnutí vhodného úvěru, tak na dlouhodobou péči, která ze strany seriózní společnosti následuje. „S bankami jsme neustále v kontaktu a v případě problémů je dokážeme řešit. Například když pan Novák najednou splácet nemůže, zařídíme odklad splátek,“ přiblížila službu Zuzana Semonská. „Krajní variantou je, že nemovitost opět prodáme. Stále je to lepší, než aby byla na klienta uvalena exekuce.“
Díky hypocentru má realitní kancelář přehled o prodeji a nákupu nemovitosti v celém průběhu transakce. Všechny závazky a z nich plynoucí problémy řeší rychleji a transparentněji v interním prostředí svých oddělení. „Když si klient vyřizuje hypotéku sám, náš makléř neví, jak to probíhá, nemá kam zavolat a nemůže informovat o vývoji situace prodávajícího,“ vysvětlila Zuzana Semonská. „Pak klient po třech měsících oznámí, že úvěr od banky nedostal, propadne mu rezervační záloha a majitel nemovitosti je naštvaný, že ztratil tolik času. Proto se snažíme klientům nabízet naše hypoteční specialisty ještě před rezervací nemovitosti, aby věděli, jestli na koupi skutečně mají.“