Bezpečnostní kartáče byly nainstalovány v jedenácti vybraných stanicích metra. Montáž nových odkláněcích kartáčů je jedním
z nových opatření, realizovaných s cílem zvýšit bezpečnost jízdy na
starších eskalátorech ruské výroby.
Instalace trvala dva měsíce, ukončena bude dnes. „Během tohoto období
byly bezpečnostní kartáče umístěny celkem v 11 stanicích metra, na linkách A a
B. Odkláněcí kartáče byly nově namontovány na celkem 48 eskalátorů ruské výroby," uvedl Peter Sopko, vedoucí oddělení Strojní
investice DPP. Konkrétně se jedná o následující stanice: Jiřího z Poděbrad,
Flora, Želivského, Florenc - B, Náměstí Republiky, Můstek - B, Karlovo náměstí,
Anděl, Invalidovna, Českomoravská a Jinonice. První bezpečnostní kartáče byly
instalovány již loni ve stanicích metra B a C, Křižíkova a Florenc.
Projekt instalace odkláněcích kartáčů na pohyblivé schody v metru
je jedním z nových bezpečnostních opatření, které DPP realizuje od
loňského léta. „Odkláněcí kartáče jsou
pasivním bezpečnostním prvkem pro zvýšení bezpečnosti na pohyblivých schodech. Musíme
mít stále na paměti, že eskalátory jsou pouze stroje, proto je nutné dodržovat
všechny bezpečnostní pokyny, a nehodám tak předcházet," uvedl generální
ředitel Dopravního podniku Martin Dvořák.
Dopravní
podnik i přes nová bezpečností opatření nadále apeluje na všechny cestující,
zejména na rodiče a prarodiče malých dětí, aby dbali bezpečnostních pokynů
jízdy na pohyblivých schodech. Obzvláště v letních měsících, kdy
cestující používají otevřenou obuv, je potřeba respektovat bezpečnostní pravidla.
Cestující by se při využívání eskalátorů měli vždy přidržovat pohyblivých
madel, stát ve směru jízdy, po schodech neběhat a dbát zvýšené pozornosti při
nástupu a výstupu z pohyblivých schodů.
V pražském
metru je v současnosti nainstalováno 94 ramen starších typů eskalátorů ruské
výroby typu ET a Transporta. Dopravní podnik hl. m. Prahy pravidelně provádí
zvýšenou provozní kontrolu těchto typů
zařízení, které byly uvedeny do provozu v letech 1980 až 1990.
Zdroj: DPP