Těmto poznatkům odpovídají i předsezónní a sezónní prodeje na www.kasa.cz, kde zákazníci hodně nakupovali outdoorové vybavení a příslušenství k bazénům (například lehátka) a v porovnání s loňským rokem výrazně stoupla poptávka po trampolínách na zahradu.
Tradičním tahounem letních prodejů jsou chladničky. V letošním roce se díky velkým sportovním událostem prodávají také televize. Zákazníci kupují televizory se stále většími úhlopříčkami. Velkou silnou kategorií jsou letos také tablety a přenosná DVD.
Vloni přitom v internetovém obchodě
Kasa.cz rostly prodeje spacáků a stanů až o 80 procent. Velký zájem byl
také o velké plynové grily a zahradní nábytek, populární bylo i
cyklistické vybavení. Před začátkem léta vloni také výrazně vzrostly
prodeje bazénů.
Z průzkumu Kasa.cz mezi téměř 4 200 zákazníky
vyplynulo, že téměř polovina (45 %) respondentů má v létě souvislou
dovolenou dva týdny, necelá třetina (32 %) jeden týden, 14 % si odpočine
od pracovních povinností na tři a více týdnů v kuse a naopak devět
procent dotazovaných se oprostí od práce na méně než jeden týden.
Dvě třetiny (66 %) nakupujících stráví svoji dovolenou v ČR, čtvrtina (25 %) v zahraničí v rámci Evropy, každý dvacátý vyjede za odpočinkem na Slovensko a čtyři procenta budou mimo evropský kontinent. Vlastním automobilem či na motocyklu se na dovolenou budou dopravovat 3 ze 4 dotázaných, letecky bude cestovat 12 procent dotázaných, vlakem či autobusem devět procent lidí a pěšky, na kole či stopem se bude pohybovat pět procent dotázaných.
Čtyři z deseti zákazníků (41 %) Kasa.cz využijí na dovolené vlastní ubytování, ať již doma, na chatě či u příbuzných), 27 procent bude bydlet v maximálně tříhvězdičkovém hotelu, 22 procent jede pod stan, do chatek či pod širák a každý desátý si užije čtyřhvězdičkový či ještě lepší hotel. Nejvíce lidí (44 %) jede na dovolenou jako rodina s dětmi, 37 procent se chystá vyrazit v páru, 13 procent stráví volno s partou přátel a šest procent respondentů vyrazí individuálně.
Více než polovina (51 %) lidí chce na
dovolené především odpočívat, necelá čtvrtina (23 %) poznávat, 19
procent odpovídajících se chce hlavně bavit a sedm procent sportovat.
Věk
4 182 respondentů byl nejčastěji v rozmezí 41-59 let (42 %) a 25-40 let
(39 %), 15 procent odpovídajících bylo starších 60 let a čtyřem
procentům bylo méně než 25 let. Mužů bylo mezi respondenty 56 procent a
žen 44 procent. Polovina lidí, kteří se zúčastnili průzkumu, pracuje v
soukromé sféře, 27 procent ve státním, veřejném či neziskovém sektoru,
21 procent nepracuje, je v důchodu či na rodičovské dovolené a dvě
procenta jsou studenti.