Taktické cvičení proběhlo v areálu Opravny tramvají v Hostivaři, kde bylo vytvořeno reálné prostředí ulice s tramvajovou tratí. Jednotky Integrovaného záchranného systému si musely v rámci cvičení poradit se záchranou zhruba 20 cestujících (figurantů z řad dobrovolných hasičů) autobusu a tramvaje. Zásah hasičů, a záchranářů navíc komplikoval vykolejený přední podvozek tramvaje a pozice autobusu, jehož umístění znesnaďňovalo přístup do obou vozidel. Při zásahu probíhala standardní komunikace mezi dispečinky a operačními středisky jednotlivých provozních a zasahujících složek. Bylo tak v maximální míře simulováno reálné prostředí zásahu.
„Cílem cvičení bylo prověřit součinnost složek Integrovaného záchranného systému při řešení dopravní nehody vozidel MHD v Praze s větším počtem zraněných osob. Při takovém zásahu je nutné dbát zejména na stanovení priorit záchrany a ošetření zraněných, jejich šetrné vyproštění z havarovaných vozidel a následné poskytnutí posttraumatické péče. Z tohoto pohledu byl výsledek cvičení zcela pozitivní," uvedl Michal Brunner, vedoucí oddělení odborné služby Hasičského záchranného sboru Dopravního podniku hl. m Prahy.
Zdroj: DPP