Celkem jsou tak v současnosti realizovány
tyto vodící linie na nástupištích 24 stanic metra všech tří linek A, B a C. Pořadí
realizace těchto drážek je přitom určováno v úzké spolupráci se Sjednocenou
organizací nevidomých a slabozrakých (SONS).
„Nevidomí
a slabozrací občané jsou velmi často při cestování metropolí odkázáni pouze na
veřejnou hromadnou dopravu. Vodící linie na nástupištích metra jsou součástí
systému hmatových a akustických úprav, které jsou dlouhodobě prováděny nejen
v MHD, ale i v ulicích metropole," uvedla David Dohnal, vedoucí odboru Strategický a
investiční rozvoj DPP.
Umělé vodící linie v pražském metru jsou
tvořeny třemi mělkými drážkami, které jsou vybroušeny do dlažby nástupiště.
Cestující se zrakovou poruchou, kteří při pohybu využívají pomocné bílé hole,
mají díky takovým drážkám usnadněnou orientaci nejen na nástupištích, ale i ve
vestibulech metra, kde chybí jiné přirozené vodící prvky.
„Do
stanic, kde se zrakově postižení občané nemohou orientovat podle jiných
vodících prvků, instalujeme tyto drážky prioritně. V minulém roce jsme do
seznamu zařadily i stanice Strašnická a Kačerov, které byly z tohoto
hlediska i na základě výsledků ankety mezi cestujícími označeny za nejvíce
problematické," vysvětluje Dohnal.
Dodatečně jsou vodící linie instalovány ve
historicky starších stanicích metra. Nově budované bezbariérové stanice metra
jsou totiž již od roku 1990 budovány tak, aby v maximální možné míře
usnadňovaly pohyb zrakově znevýhodněných cestujících.
Zdroj: Tiskového odd. Dopravního podniku hl. m. Prahy