Cílem soutěže Optika roku je zapojit co nejširší veřejnost do světa oční optiky tak, aby si uvědomila nutnost správné korekce, dokázala sama posoudit, s kterou optikou je spokojena a svým hlasem se mohla podílet na udělení odměn za snaživou práci optiků, optometristů a oftalmologů, kteří dbají o správnou korekci svých klientů a rozhodně si zaslouží naši pozornost v tom kladném slova smyslu. Soutěž Optika roku chceme dostat do širšího podvědomí laické i odborné veřejnosti a každým rokem tak pomáhat slabozrakým a nevidomým, zvyšovat kvalitu péče o zrak, kvalitu provozoven optik a služeb s tím spojených.
Soutěž Optika roku 2014 odstartovala už 1. března a trvá do 31. května. Finále soutěže se uskuteční při charitativním koncertu Lubomír Brabec&Jaroslav Svěcený 5. června v Praze v Betlémské kapli od 19 hodin. Součástí slavnostního večera bude vyhlášení Optiky roku 2014 a křest štěněte vodícího psa s předáním finančního daru z došlých sms Středisku výcviku vodících psů pro nevidomé SONS ČR.
Provozovny optik, které se přihlásily do soutěže, mají svůj kód a jejich seznam naleznete na www.optikaroku.cz v sekci „Seznam provozoven optik“. Každá provozovna, která je do soutěže zapojena, je označena výrazným plakátem, který bude vystaven ve výloze nebo jiném viditelném místě provozovny. Plakát poskytuje informace o tom jak hlasovat a jak zasílat hlasy dané provozovně optiky. Se soutěží Optika roku je spojena i anketa „ Zvolte jméno pro štěně vodícího psa“. Hlasování probíhá formou sms (9,- Kč) a výtěžek ze všech zaslaných sms z celé ČR bude věnován Středisku pro výcvik a výchovu vodících psů pro nevidomé SONS ČR. Deset provozoven optik, které získají nejvíce hlasů, budou nominováni na absolutního vítěze, o kterém bude rozhodovat porota.
„Pro majitele optik je to výzva. Soutěží chceme některé majitele optik přimět k tomu, aby se svým provozovnám věnovali s dostatečnou péčí a odborností. Nechceme, aby docházelo k tomu, že v některých očních optikách se setkáme jen s „ prodavači“ brýlových obrub, skel, kontaktních čoček apod., ale s odborníky na svém místě, kteří dokáží poradit a vysvětlit, jakou korekci používat při různých činnostech a jak se vyvarovat nevratnému poškození zraku,“ vysvětlila Ivana Urválková, z produkční agentury Iva Production Agency.