Záměrem projektu je obnovení přívozu v trase původní vodní
cesty Želvy v úseku vzdutí Staroměstského jezu, který by propojoval
sportoviště a odpočinkové zóny na centrálních pražských ostrovech. „Přívoz
by zajistil další bezbariérový přístup na Střelecký ostrov a stal by se velmi
významným komunikačním prostředkem, který by zajistil pro pěší, imobilní
občany, rodiče s dětskými kočárky a cyklisty plně bezbariérové alternativní
propojení pravého a levého břehu," vysvětluje starosta Prahy 1 Petr Hejma,
který je zároveň iniciátorem projektu.
Nové lodní linky by měly být v provozu denně od 8:00 do
20:00 hodin až do ukončení plavební sezóny, tj. do poloviny října 2008. Dopravu
zajistí První Všeobecná Člunovací společnost, s.r.o.
Dosud na území hl. m. Prahy fungují v rámci Pražské
integrované dopravy tři přívozy:
P1 Sedlec - Zámky: zajišťuje celoročně
spojení Sedlce a Zámků na severním okraji Prahy,
P2 V Podbabě - Podhoří: spojuje celoročně
vltavské břehy mezi vyústěním Šáreckého údolí a Podhořím,
P3 Lihovar - Dvorce-Žluté lázně: v sezónním
provozu (od dubna do října) nabízí spojení oblasti Podolí a Zlíchova, a to
včetně návaznosti na pozemní dopravu v zastávkách Lihovar a Dvorce (především
linek 118 a 124 ke stanici metra Budějovická). Na všech uvedených přívozech
platí Tarif PID, ale není možné zde využít SMS jízdenku. Jízdní kolo je
přepravováno zdarma.