"Od zavedení maximálního rychlostního limitu 50 km/h na magistrále ve směru do centra se podmínky na území městské části Praha 2 částečně zlepšily. Špatně provětrávaný prostor v Legerově ulici plní automobily pomaleji, než při vyšší povolené rychlosti. To znamená, že je zde vypouštěno méně zplodin. Opětovné povolení vyšší rychlosti směrem do centra by bylo krokem zpět jdoucím proti připravované humanizaci magistrály," upozornil zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek.
Starostové městských části Praha 2, 4 a 7 podepsali na začátku letošního roku Iniciativu za humanizaci Severojižní magistrály vedoucí středem hlavního města. Ta usiluje o to, aby vedení hlavního města zklidnilo dopravu na magistrále, a to ještě před dokončením tunelu Blanka.
Na magistrále už v minulosti řidiči mohli jezdit sedmdesátkou. Padesátikilometrová rychlost platí v Praze plošně od roku 2010. Byla zavedená kvůli snížení hluku, na který si stěžovali lidé žijící v blízkosti dopravní tepny. Opatření se nelíbilo řidičům i tehdejší opozici.
zdroj: Mediafax