Praha se podpisem zavazuje snížit počet mrtvých na silnicích v roce 2010 na 50 % stavu roku 2002 a snižovat počet následků z dopravních nehod na území hlavního města. Cílem je každoroční pokles počtu zraněných o dvě procenta, výsledky bude sledovat pomocí ukazatele KSI (součet smrtelných a těžkých zranění.
Metropole investuje přes milion euro do opatření, která ochrání především děti. Efekt těchto investic bude hodnocen podle vývoje dopravních nehod v dané lokalitě a celkovou situací dopravní nehodovosti v Praze. K vyhledání nebezpečných lokalit využije statistických dat od Policie ČR, včetně bližších údajů o účastnících, druhu nehody a detailního místa. Při vyhledávání nebezpečných lokalit v okolí škol bude Praha spolupracovat i se školami a bude pokračovat v realizaci programu "Bezpečné cesty do školy" na nejméně čtyřech školách ročně.
Praha bude distribuovat 20 tisíc balíčků s informačními materiály pro žáky poprvé přicházející do školy a jejich rodiče na začátku školního roku. Materiály informují o bezpečnosti a možnostech, jak se vyhnout závažným nehodám. Součástí je i malý reflexní dárek, který je učiní viditelnější na ulici. Pro podporu dopravní výchovy se Praha zavazuje zorganizovat každý rok dva druhy divadelních představení s efekty černého divadla pro školní děti (přibližně 20 každý rok), přičemž první je určen pro děti ve věku 5 až 10 let a jeho tématem je chování na ulicích a následky špatného chování. Druhý je pro děti ve věku 10 až 14 let s cyklistickou tématikou. Kromě toho bude metropole pořádat programy v rámci Evropského týdne mobility, soutěže pro minimálně 3,5 tisíce dětí a přednášky na školách s dopravně bezpečnostní tematikou.
"Evropská charta bezpečnosti silničního provozu vznikla v roce 2004 z popudu Evropské komise a Praha byla jedním z prvních měst, které se k této iniciativě přihlásily. Charta se skládá z deseti základních zásad, jejichž uplatňování má přispět k tomu, aby se podstatně snížil počet smrtelných úrazů na silnicích," připomněl Šteiner. Doplnil, že Praha se v roce 2004 zavázala například vybudovat zpomalovací prahy, kruhové objezdy a přisvětlení přechodů pro chodce, stejně jako k omezení dopravy v centru zavedením zón placeného stání a omezením vjezdu nákladních vozidel.
Evropská charta bezpečnosti silničního provozu - European Road Safety Charter - vznikla v roce 2004 jako iniciativa k podpoře Akčního plánu zvyšování bezpečnosti silničního provozu Evropské komise. V průběhu let se rozrostla v největší evropskou iniciativu, ke které se přihlásilo více jak 1 250 měst, obcí, organizací a institucí, které se navzájem inspirují a podporují. K Chartě se člen přihlašuje podpisem pod akčním plánem, ve kterém si stanovuje nejméně jeden závazek vycházející z principů Charty, závazky jsou dány na dobu 3 let. Plnění závazků je sledováno, jejich neplnění ale není žádným způsobem sankcionovatelné.
Podpisem závazků a přihlášením se k principům Charty Praha jednoznačně deklaruje svůj zájem na snižování počtu obětí dopravních nehod a současně se zviditelní v rámci Evropského společenství jako odpovědný a aktivní partner v oblasti zvyšování kvality života