„Hospodářská krize neměla na městský turismus tak dramatický dopad jako na jiná průmyslová odvětví. To naše analýza jasně ukázala. Mimo to je turismus důležitou hnací silou pro celou ekonomiku, zvláštní místo potom zaujímá turismus hlavních měst,“ uvedl Constantin Kinský, ředitel pražské kanceláře Roland Berger Strategy Consultants.
Zatímco v krizovém roce 2009 se hrubý domácí produkt Evropské unie snížil o 4,3 procenta, městská turistika v hlavních městech klesla pouze o 3,5 procenta. V roce 2010 zaznamenal hrubý domácí produkt mírné oživení, přičemž městská turistika dosáhla v počtu přenocování velmi silného růstu ve výši 6,8 procenta.
Druhé místo v nejatraktivnější metropoli po Paříži zaujímá Amsterdam, třetí patří Římu, Praha je devátá. Studie analyzovala 24 evropských hlavních měst.
Zdroj: Mediafax