Jednou z klíčových změn je proměna tramvajové linky 22,
protínající prakticky celou Prahu včetně městského centra na páteřní linku,
vyznačující se novými krátkými intervaly. Po lince 9 tak vzniká další páteřní
tramvajová linka s krátkými intervaly. Tato důležitá tramvajová linka jedoucí z
Nádraží Hostivař přes centrum města na Bílou Horu bude mít poloviční intervaly
ve všech provozních obdobích. Například ve špičkách pracovních dnů pojede každé
čtyři minuty. Tato úprava umožní zrušení souběžné linky 23, která vytvářela
lince 22 posilu v nejzatíženějším úseku. Zdvojnásobením počtu spojů na lince 22
tak dojde ke zpřehlednění linkového vedení a k posílení koncových úseků trasy.
Další úpravy jízdních řádů se týkají autobusových linek.
Páteřní autobusová linka 133, spojující centrum Prahy s Žižkovem a Prahou 10 bude nově jezdit v kloubových vozech.
Zároveň bude zkrácen její interval v pracovní dny dopoledne z 15 minut na 10 a posílena bude také v
neděli ráno a celotýdenně večer. Díky převedení této linky do trasy přes
Náměstí Republiky v květnu letošního roku získala linka 133 nové cestující a
zvýšení kapacity nasazených autobusů se stalo nutností. K umožnění provozu
kloubových autobusů na této lince však bylo potřeba provést několik stavebních
a organizačních úprav na trase (například stavební úpravy některých křižovatek,
přemístění některých dopravních značek či instalace zrcadel na vybraná
obtížněji přehledná místa.
Na kole či po vodě
Pražská integrovaná doprava podporuje rozvoj městské a příměstské
cyklistiky a také zřizovaná alternativních dopravních spojení, například
říčních přívozů. Ty se staly pro Pražany a návštěvníky hlavního města významným
a atraktivním zpestřením standardní povrchové dopravy. Veřejnost si zejména
oblíbila přívozy na severu Prahy, které umožňují rychlé spojení obou vltavských
břehů bez nutnosti dlouhých objížděk. Zájem se očekává i na novém přívozu,
který výhodně spojuje Císařskou louku s oběma vltavskými břehy.