Dopravní podnik si nechal vyhodnotit po půl roce provozu tramvají Škoda ForCity jejich oblibu mezi cestujícími. Pražané kladně hodnotí především nízkopodlažnost vozů (98 %) a s tím spojené rychlejší a snadnější nastupování a vystupování.
„Především rodiče s kočárky, starší lidé a hendikepovaní ocení výhody takového řešení, ale nástup a výstup bez nutnosti překonávat vysoké schody je jednoznačným benefitem pro všechny,“ říká Martin Dvořák, generální ředitel Dopravního podniku Praha.
Že tramvaj Škoda ForCity v maximální míře usnadňuje pohyb cestujících, dokládá i fakt, že dveře zabírají 60 % plochy boční stěny.
Celkový design tramvaje se líbí 97 % dotazovaných. V porovnání s tramvajemi T3, kterých doposud jezdí nejvíce, se design ForCity líbí více než 80 % respondentů. I přes starší kolejový svršek hodnotilo 84 % Pražanů pozitivně hlučnost při jízdě, oproti tomu se jen jedno procento vyjádřilo v tomto ohledu o tramvaji negativně. Dřevěná sedadla, přispívající k čistotě interiéru, se líbí 83 % cestujících. Pouze 4 % by uvítalo nějaké jiné řešení sedadel (zdrsnění povrchu, laminát, textilní čalounění).
„Vedle pozitivních ohlasů se nám sešlo i několik návrhů na vylepšení. Například 13 respondentů doporučilo zlepšení vizuálního informačního systému a 12 navrhovalo upravit madla, která pro ně nebyla v ideální poloze nebo se jim zdála kluzká,“ doplnil výsledky průzkumu Martin Dvořák.
Oba návrhy na zlepšení se svou četností však dle výzkumné agentury pohybují na hranici statistické chyby. Objevily se ale i jiné návrhy, 1,3 % cestujících se přimlouvalo za puštění hudby či rádia v tramvajích.
Další zajímavé výsledky
- V porovnání tramvaje „Porsche“ a ForCity vyšla vítězně ForCity s 88 %
- Bezplatný internet chce v tramvaji 35 % dotazovaných, ve věku 15-29 let je to 52 %
Zdroj: DPP