Bouřky, které se nad územím České
republiky vyskytovaly ve větší míře od 30. června, napáchaly do dnešního
dne škody na majetku klientů ČP vysoké škody. Během řádění tohoto živlu
na větších územích i malých lokalitách se přitom vyskytovala celá řada
příčin, které majetek ničily – od povodní a záplav, přes krupobití,
údery blesku až po vichřici a pády stromů.
„Nejvíce škod nám
klienti hlásí v souvislosti s krupobitím, evidujeme aktuálně téměř 1600
případů s předpokládanou škodou v hodnotě 110 milionů korun. Nejvíce
kroupy ničily budovy, zahradní zařízení a osobní automobily ve středních
Čechách, konkrétně v okolí Příbrami. Mobilní technici z místa hlásili
kroupy velikostí překračující slepičí vejce,“ říká Radim Nekov, vrchní
ředitel Úseku likvidace občanského pojištění ČP. Podle aktuálních
statistik následují za krupobitím co do četnosti tyto živly:
- vichřice (850 případů za cca 25 milionů korun)
- povodeň/záplava (750 případů za cca 16 milionů korun)
- úder blesku (590 případů za cca 10,5 milionu korun).
Mezi
další postižené oblasti co do počtu pojistných událostí se řadí kromě
středních také východní Čechy, kde ČP eviduje 1000 případů především ve
spojitosti s lokálním řáděním vichřice a krupobití. Následuje oblast
jižních a západních Čech (720 nahlášených škod), kde se naopak klienti
potýkali s rozvodněnými řekami a vodou z polí, svahů či kanalizací,
která zaplavila sklepy a přízemí obytných domů. „Průměrnou očekávánou
výši škody na majetku nyní předpokládáme zhruba 43 000 korun,“ doplňuje
Radim Nekov.
Aktuální bouřky rovněž přinesly nové zkušenosti v
oblasti hlášení škod. „Klienti více než dříve k hlášení využívají webové
stránky České pojišťovny, kam mohou přikládat rovnou i fotografie z
místa škody nebo další dokumenty. Zcela v premiéře pak klienti hlásí
škody na svém majetku také prostřednictvím aplikace Pojišťovna, kterou
mají nainstalovánu ve svém mobilním telefonu,“ říká Radim Nekov. Ve
větší míře se také likvidátoři České pojišťovny setkávají s hlášeními
doslova v přímém přenosu, kdy mnohdy v telefonu ještě slyší hromy či
déšť a klienti ihned vypočítávají, jaké škody jim vznikly nebo právě
vznikají. Mobilní technici ČP jsou od minulého týdne v terénu a na
zvlášť postižených lokalitách jsou jejich týmy dále posilovány.
Vzhledem
k dovoleným a také faktu, že některé nemovitosti – platí to zvlášť pro
rekreační objekty – jejich majitelé po bouřkách v minulých dnech ještě
nenavštívili, očekává Klientské centrum ČP další masivní nahlašování
škod v průběhu tohoto týdne. Jen v průběhu pondělí 9. července
likvidátoři zaregistrovali téměř 1500 škod. Škody je možné nahlásit jak
telefonicky na klientské lince 841 114 114, tak přes webové rozhraní na
www.ceskapojistovna.cz, na pobočkách České pojišťovny nebo přes mobilní
aplikaci Pojišťovna.
RADY PRO KLIENTY
• Ohlaste vzniklou škodu na
klientskou linku 841 114 114, případně lze využít tištěného formuláře na
všech obchodních místech ČP, webových stránek či mobilní aplikace pro
chytré telefony.
• Pořiďte seznam poškozených věcí, pokud máte pořizovací doklady, připojte je k seznamu.
•
Dokumentuje (ideálně fotoaparátem) vzniklé škody, zvlášť pokud
odstraňujete následky ještě před prohlídkou mobilního technika.
• Začněte s odstraňováním škody, jakmile to bude možné.
• Mobilní technik Vás bude kontaktovat a dohodne s Vámi termín prohlídky.
• Evidujte náklady a práce, které jste vynaložili na likvidaci škody – mohou být součástí náhrady Vaší škody.
• Připravte si pojistnou smlouvu před příchodem mobilního technika.
• Při prohlídce mobilním technikem je možnost požádat o vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.