Vlak, složený
z motorového vozu a přívěsného vozu umožňujícího přepravu většího počtu
jízdních kol, bude v provozu vždy o víkendech a svátcích od 26.
března do 30. října v rozsahu dvou párů spojů. Pro přepravu
cyklistů je přednostně určen vždy druhý vůz vlaku, který je vybaven speciálními
prostory pro přepravu jízdních kol a je v něm snížen počet míst k sezení.
V jízdním řádu cyklovlaku nedošlo oproti loňskému roku téměř k
žádným změnám, odjezdy jsou stanoveny na 9:10 a 13:41 z Masarykova
nádraží ve směru do Slaného a na 11:31 a 17:32 ze Slaného ve směru
do Prahy Masarykova nádraží.
V cyklovlaku platí mimo Tarifu ČD také Tarif Pražské integrované
dopravy. Je tak možné kombinovat jízdné Českých drah například s pražskou
tramvajenkou a tím využít výhody integrovaného tarifu. Jednotlivé jízdenky PID
lze však použít pouze pro cesty z Prahy Masarykova nádraží do Hostivice,
dále platí pouze jízdné ČD nebo předplatní jízdenky PID (ty jen do železniční
stanice Podlešín). Cena přepravy jízdního kola jako spoluzavazadla je dle
Tarifu ČD 25 Kč za každý vlak nebo 50 Kč na celý den pro cesty více vlaky.
V loňském roce využilo cyklovlak na Okoř a do Slaného celkem 5000 cestujících, kteří přepravili téměř 550 kol. Od roku 2007, kdy vlak
poprvé vyjel po nově opravené trati z Jenče do Středokluk, přepravil už
více než 22 000 cestujících a skoro tři tisíce jízdních kol.
Cílem cyklovlaku
je přiblížit pěším a cykloturistům atraktivní cíle jako je zřícenina hradu
Okoř, rotunda sv. Petra a Pavla v Budči, rodiště Oty Pavla v Buštěhradu
nebo údolí Zákolanského potoka. Pro Pražany je to jedinečný tip na výlet po
okolí hlavního města.
Zdroj: PID