O zklidnění
magistrály dlouhodobě usilují městské části, přes jejichž území tato spojka
vede, ale i různá sdružení, která jsou nespokojena s životním prostředím a
překračováním hlukových a emisních limitů v okolí komunikace.
O snížení
provozu na magistrále se dlouhodobě snaží i radnice Prahy 2, která podala hned
dva návrhy na řešení situace. Podle Marka Zděradičky z Útvaru rozvoje hlavního
města by svedení magistrály do tunelu už od Národního muzea, tak jak to
požaduje druhá městská část, bylo naopak kontraproduktivní. „S největší
pravděpodobností by se po vybudování tunelu počet jízd do centrální oblasti
naopak zvýšil," vysvětlil. Nepomohlo by ani samotné zúžení magistrály na dva
pruhy v každém směru, o kterém uvažuje Praha 2. Podle Zděradičky by se tím
doprava rozlila do dalších ulic v centru.
Podle Útvaru rozvoje hlavního města lze provoz omezit zavedením mýtného.
„Bez tohoto podpůrného opatření znamená redukování Severojižní magistrály
přelévání dopravy do okolní sítě a tedy zhoršení problémů na plošně větším
území," uvádí studie. Podle předsedy výboru Petra Hány zpoplatnění vjezdu
připadá v úvahu nejdříve zhruba za šest let. To se ale nelíbí městské části.
„Absolutně nesouhlasíme. Rezignovat na jakékoliv kroky do roku 2016 je
nesmysl," popisuje stanovisko radnice starosta Jiří Paluska.